NOS Teletekst 107 Code oranje om hitte vanaf woensdag Het KNMI heeft voor woensdag vanaf 12.00 uur code oranje afgekondigd voor extreme hitte.De weerswaarschuwing gaat gelden voor het midden en zuiden van Nederland.Het meteorologische instituut verwacht dat het zeker drie dagen op rij 34 graden gaat worden. Mensen kunnen als gevolg van de hitte te maken krijgen met oververhitting en uitdroging.Vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid lopen risico. Het advies is om uit de zon te blijven. Het is uitzonderlijk dat het KNMI code oranje afkondigt vanwege extreme hitte. Dit gebeurt alleen wanneer het drie dagen op rij 34 graden is,twee dagen 36 graden of één dag 38 graden. nieuws binnenland buitenland sport