Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 107 
                                        
    Code oranje om hitte vanaf woensdag 
                                        
   Het KNMI heeft voor woensdag vanaf   
 12.00 uur code oranje afgekondigd voor 
 extreme hitte.De weerswaarschuwing gaat
 gelden voor het midden en zuiden van   
 Nederland.Het meteorologische instituut
 verwacht dat het zeker drie dagen op   
 rij 34 graden gaat worden.             
                                        
 Mensen kunnen als gevolg van de hitte  
 te maken krijgen met oververhitting en 
 uitdroging.Vooral ouderen en mensen met
 een kwetsbare gezondheid lopen risico. 
 Het advies is om uit de zon te blijven.
                                        
 Het is uitzonderlijk dat het KNMI code 
 oranje afkondigt vanwege extreme hitte.
 Dit gebeurt alleen wanneer het drie    
 dagen op rij 34 graden is,twee dagen 36
 graden of één dag 38 graden.           
                                        
 nieuws  binnenland  buitenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.