Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 125 
                                        
    Storing legt spoor Duitsland plat   
                                        
   In heel Duitsland is het treinverkeer
 van Deutsche Bahn (DB) gisteravond stil
 komen te liggen.Er was een storing in  
 het communicatiesysteem GSM-R.         
                                        
 De storing werd gemeld om 22.30 uur.   
 Rond 00.30 uur reden de eerste treinen 
 weer.Wel moeten reizigers volgens DB   
 nog rekening houden met "aanzienlijke  
 vertragingen en kortstondige uitval van
 treinen".Dat duurt tot in de ochtend.  
                                        
 GSM-R is het systeem waarmee machinist 
 en verkeersleiding kunnen communiceren.
 Ook wordt infrastructuur zoals wissels 
 ermee in de gaten gehouden en stuurt   
 het de borden met reisinformatie op de 
 perrons aan.Ook in Nederland wordt     
 GSM-R gebruikt.                        
                                        
 nieuws  buitenland  binnenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.