Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 125 
                                        
    VS en Iran vallen elkaar weer aan   
                                        
   De Verenigde Staten hebben weer      
 doelen in Iran aangevallen.Een dag     
 eerder gebeurde dat ook al.Volgens     
 Amerika is het een reactie op een      
 Iraanse droneaanval op een commerciële 
 tanker in de Straat van Hormuz.        
                                        
 De VS zegt aanvallen te hebben         
 uitgevoerd op onder meer militaire     
 bewakingsinfrastructuur,opslagplaatsen 
 voor drones en luchtafweerinstallaties.
                                        
 "Iran had de kans zich aan het staakt- 
 het-vuren te houden,maar koos ervoor   
 dat niet te doen",schrijft het leger   
 van de VS in een verklaring.Iran heeft 
 ook aanvallen uitgevoerd op Amerikaanse
 doelen in Koeweit en Bahrein,zegt het  
 Iraanse staatspersbureau Tasnim.       
                                        
 nieuws  buitenland  binnenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.