NOS Teletekst 104 "Overheid leert niet van Groningen" De overheid leert onvoldoende van de fouten die zijn gemaakt bij de operatie om de schade door de gaswinning in Groningen en Drenthe te herstellen.Dat schrijft de Nationale ombudsman Van Zutphen aan de Tweede Kamer. Hij vindt dat de overheid nog altijd tekortschiet,omdat beloftes niet worden nagekomen en de informatievoorziening gebrekkig is."Perspectief ontbreekt. Bewoners staan jaren in de wacht en weten niet waar ze aan toe zijn." Van Zutphen wil dat de Kamer het heft in handen neemt."Het huidige hersteltraject leidt onvoldoende tot concrete oplossingen voor bewoners.Dit kan niet langer zo doorgaan." nieuws binnenland buitenland sport