NOS Teletekst 125 Storing legt spoor Duitsland plat In heel Duitsland is het treinverkeer van Deutsche Bahn (DB) gisteravond stil komen te liggen.Er was een storing in het communicatiesysteem GSM-R. De storing werd gemeld om 22.30 uur. Rond 00.30 uur reden de eerste treinen weer.Wel moeten reizigers volgens DB nog rekening houden met "aanzienlijke vertragingen en kortstondige uitval van treinen".Dat duurt tot in de ochtend. GSM-R is het systeem waarmee machinist en verkeersleiding kunnen communiceren. Ook wordt infrastructuur zoals wissels ermee in de gaten gehouden en stuurt het de borden met reisinformatie op de perrons aan.Ook in Nederland wordt GSM-R gebruikt. nieuws buitenland binnenland sport