Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 129 

    "Nog meer banen weg bij Volkswagen" 

 Autofabrikant Volkswagen wil nog eens
 tienduizenden banen schrappen,melden   
 diverse media op basis van bronnen     
 binnen het Duitse bedrijf.             
                                        
 Eerder al was een reorganisatie waarbij
 50.000 banen verdwijnen aangekondigd.  
 Mogelijk worden dat er twee keer zo    
 veel.Er zouden ook vier fabrieken      
 moeten sluiten.Bij het bedrijf werken  
 nu nog 657.000 mensen.                 
                                        
 Het gaat al lange tijd niet goed met   
 Volkswagen,waar ook Porsche,Audi en    
 Seat onder vallen.De winst viel vorig  
 jaar 5 miljard euro lager uit dan een  
 jaar eerder.De Duitse auto-industrie   
 heeft veel last van concurrentie uit   
 China en van importheffingen van de VS.

 nieuws  buitenland  binnenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.
Tekstgrootte aanpassen:

Terug naar NOS.nl