NOS Teletekst 190 Storing legt spoor Duitsland plat In heel Duitsland is het treinverkeer van Deutsche Bahn (DB) stilgelegd.Er is een storing in het communicatiesysteem GSM-R.DB zegt dat alle treinen naar het station zijn teruggeroepen. De storing werd om 22.30 uur gemeld door DB.De oorzaak van de problemen is onbekend.De Duitse spoorwegmaatschappij zegt dat technici zich haasten om de storing op te lossen. GSM-R is het systeem waarmee machinist en verkeersleiding kunnen communiceren. Ook wordt infrastructuur zoals wissels ermee in de gaten gehouden en stuurt het de borden met reisinformatie op de perrons aan.Ook in Nederland wordt GSM-R gebruikt. nieuws binnenland buitenland sport