Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 190 

    Storing legt spoor Duitsland plat   

 In heel Duitsland is het treinverkeer
 van Deutsche Bahn (DB) stilgelegd.Er is
 een storing in het communicatiesysteem 
 GSM-R.DB zegt dat alle treinen naar het
 station zijn teruggeroepen.            
                                        
 De storing werd om 22.30 uur gemeld    
 door DB.De oorzaak van de problemen is 
 onbekend.De Duitse spoorwegmaatschappij
 zegt dat technici zich haasten om de   
 storing op te lossen.                  
                                        
 GSM-R is het systeem waarmee machinist 
 en verkeersleiding kunnen communiceren.
 Ook wordt infrastructuur zoals wissels 
 ermee in de gaten gehouden en stuurt   
 het de borden met reisinformatie op de 
 perrons aan.Ook in Nederland wordt     
 GSM-R gebruikt.                        

 nieuws  binnenland  buitenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.
Tekstgrootte aanpassen:

Terug naar NOS.nl