NOS Teletekst 190 VS en Iran vallen elkaar weer aan De Verenigde Staten hebben weer doelen in Iran aangevallen.Een dag eerder gebeurde dat ook al.Volgens Amerika is het een reactie op een Iraanse droneaanval op een commerciële tanker in de Straat van Hormuz. De VS zegt aanvallen te hebben uitgevoerd op onder meer militaire bewakingsinfrastructuur,opslagplaatsen voor drones en luchtafweerinstallaties. "Iran had de kans zich aan het staakt- het-vuren te houden,maar koos ervoor dat niet te doen",schrijft het leger van de VS in een verklaring.Iran heeft ook aanvallen uitgevoerd op Amerikaanse doelen in Koeweit en Bahrein,zegt het Iraanse staatspersbureau Tasnim. nieuws binnenland buitenland sport