NOS Teletekst 104 Eerst ov-staking,dan minder treinen Woensdag wordt een lastige dag voor reizigers in het openbaar vervoer.De dag begint met een landelijke staking, die tot 08.00 uur duurt.Trein-,metro-, bus- en trampersoneel voert actie tegen bezuinigingen op sociale zekerheid. Daarna start de dienstregeling weer op, maar dat kan gepaard gaan met uitval en vertraging.Bovendien rijdt NS een paar dagen een aangepaste dienstregeling vanwege de hitte.Er rijden op meerdere trajecten minder treinen.De NS meldt dat vooral dubbeldekkers slecht tegen hitte kunnen. De ANWB verwacht geen bijzondere drukte op de weg.Wel is er extra personeel om pechgevallen sneller te helpen. nieuws binnenland buitenland sport