NOS Teletekst 126 13 doden bij explosie in Qatar Bij een explosie en brand in de grootste aardgasterminal van Qatar zijn 13 mensen om het leven gekomen.Dat zegt de Qatarese minister van Energie.Ook zijn 66 mensen gewond geraakt. De explosie was zondagavond op het industrieterrein Ras Laffan,ten noorden van hoofdstad Doha.Werknemers waren bezig om de terminal opnieuw op te starten.Het complex was buiten werking gesteld nadat het door Iran was gebombardeerd. Bij de werkzaamheden vond volgens het ministerie door een technische storing een explosie plaats,waarna brand uitbrak.Inmiddels is het vuur onder controle. nieuws buitenland binnenland sport