Sla de navigatie over
                      NOS Teletekst 107 

    "Kinderen vergeten in coronacrisis" 

 In de coronacrisis heeft het kabinet 
 de kinderen vergeten.Kinderombudsman   
 Kalverboer zei dat tegen de corona-    
 enquêtecommissie.Bij het besluit om de 
 scholen te sluiten,is volgens haar niet
 naar de belangen van kinderen gekeken. 
                                        
 Voor jonge kinderen vielen de gevolgen 
 volgens Kalverboer vaak nog mee,omdat  
 zij vooral op hun ouders gericht zijn. 
 Maar in gezinnen met huiselijk geweld  
 werden kinderen "bij de daders in huis 
 gezet en dat was gruwelijk".           
                                        
 Voor middelbare scholieren was het     
 online onderwijs zwaar.Zij misten hun  
 vrienden en hadden thuis vaak ruzie,zei
 Kalverboer.De middelbare scholen bleven
 volgens haar veel te lang dicht.       

 nieuws  binnenland  buitenland  sport  
Ga terug naar de navigatie, het begin van de inhoud.
Tekstgrootte aanpassen:

Terug naar NOS.nl